Izbalansirana ishrana - šta to znači? - Hrana i Piće - Aloa Vera Centar

Izbalansirana ishrana – šta to znači?

Izbalansirana ishrana je veoma je bitna za rad našeg organizma. Jako je važno kako se hranimo i kakav je naš stil života jer ta dva faktora predstavljaja čak 90% razloga oboljevanja ukoliko ne o njima ne vodimo računa. Da bismo bili zdravi i izbegli razne bolesti, potrebno je da znamo neke osnovne stvari koje se tiču zdrave ishrane.
Za sam početak ću spomenuti da postoji mnogo načina ishrane. Neki od najpoznatijih načina su:
Mesna ishrana, mesna i biljna, vegetarijanska, veganska…

 

Šta je izbalansirana ishrana?

 

Najbolji odgovor na ovo pitanje dao je još davno Hipokrat: „Sve što hranom unesemo u naš organizam gradi nas i menja, od hrane zavisi naša snaga, zdravlje i život. Neka ti hrana bude lek, a ne lek tvoja hrana.“

To znači da su još od davnina ljudi znali da su sastojci hrane ono što može da nas učini zdravim.

 

Kako izbalansirati ishranu?

 

Veoma je bitno koristiti raznoliku hranu, na osnovu temeljnih grupa hrane, naravno u odgovarajućim količinama. Najbitnije je znati koja hrana čini našu temeljnu grupu hrane, a koja hrana služi kao dodatak.

Imamo 5 temeljnih grupa hrane:

  • VOĆE – sveže, sušeno i konzervisano voće.
  • POVRĆE – sveže, smrznuto ili konzervisano povrće.
  • PROIZVODI OD ŽITA– hleb, žitarice, testenina, pirinač i rezanci.
  • MESO I ZAMENA ZA MESO – riba, meso, živina, jaja, koštunjavi plodovi i mahunarke.
  • MLEČNI PROIZVODI – mleko, sir, jogurt, sojino mleko.
  • DODACI poput sladoleda, čokolada, čipsa, keksa i alkohola.

Još jedna stvar je veoma važna kod izbalansirane ishrane a to je: Treba rasporediti ove namirnice na 5 obroka dnevno: doručak, ručak, večeru i dve užine. Česti i manji obroci ravnomerno raspoređuju hranljive materije u toku dana i ne opterećuju metabolizam velikom energijom.

 

Pročitajte: Proteini u ishrani – zašto su važni i šta još treba da znamo

 

Preporuke za planiranje pravilne ishrane

Za planiranje pravilne ishrane primarno koristi se piramida Svetske zdravstvene organizacije. Na njoj je detaljno prikazana potrebna količina dnevnih unosa pojedinih grupa namirnica. Osnovu piramide čine žitarice koje treba da obezbede 30-45% dnevne energije. U drugom stepeniku su povrće sa 15-25% i voće sa 10-15% dnevnog unosa. Zatim slede mlečni proizvodi sa 10% unosa. Sledeci nivo zauzima hrana kao što je meso, jaja, riba, jezgrsto voće, semenka sa 10%. Vrh piramide predstavljaju najmanje zdrave namirnce, a to su masnoće, šećeri, slatkiši sa 5% dnevnog unosa.

Da bi vam bila pravilno izbalansirana ishrana, potrebno je da vam odnos makronutritijenata bude uravnotežen. To podrazumeva da u vam 10-15% energije potiče iz proteina, oko 60% iz ugljenih hidrata i najviše 30% iz masti. Obroke treba da budu raspoređeni na 3-4 sata. I nikako ne zaboravite da ovu hranu rasporedite u 3 glavna obroka i 2 užine.

 

Za više informacija i stručne savete kao i preporuke proizvoda možete nas kontaktirati OVDE ili putem maila: info@aloavera-centar.rs

Napomena:

Ova internet stranica je nezavisni poslovni partner kompanije Forever Living Products.

Svi preporučeni proizvodi na ovoj stranici su sastavljeni na osnovu višegodišnjeg iskustva naših korisnika, i nisu zamena za preporučenu medicinsku terapiju.

Spomenuti dodaci ishrani na ovoj internet stranici nisu zamena uravnoteženoj ishrani.

 

Napišite odgovor

Nećemo objaviti vašu email adresu.